Separatoare de hidrocarburi

Separatoarele de hidrocarburi din beton, cu decantor inclus, sunt instalatii, cu peretii din beton armat, destinate epurarii apelor uzate de urmele reziduriilor de hidrocarburi (uleiuri, motorina, benzina, etc.) si de namol.

Functioneaza pe acelasi principiu ca si separatoarele de grasimi doar ca in loc de apa menajera epureaza apele industriale. Practic, un separator de grasimi foloseste diferenta de densitate dintre apa si impuritatile din ea, pentru a pastra aceste impuritati si a elibera in mediu o apa mai putin poluata.

Astfel, noroiul si impuritatile solide se vor lasa la fundul rezervorului prin decantare (acesta este rolul decantorului), pe cand resturile de hidrocarbura vor pluti la suprafata, formand o pelicula vascoasa, apoi, cu ajutorul mecanismelor incorporate (care se folosesc de principiul vaselor comunicante), apa epurata va fi evacuate, iar rezidurile vor fi evacuate periodic, pe masura ce separatorul se incarca de ele.

Utilizarea separatorului de hidrocarburi

Prin lege, unitatile comerciale si de productie care genereaza ape poluate cu hidrocarburi, sunt obligate sa detina cel putin un astfel de separator.

In aceasta categorie intra:

  • benzinariile
  • entitatile care administreaza portiuni de drumuri si autostrazi (pentru epurarea apelor pluviale)
  • atelierele mecanice si service-urile auto
  • spalatoriile auto
  • atelierele care intretin si repara locomotive de tren si vagoane, etc.

In momentul de fata sunt disponibile urmatoarele modele de separator hidrocarburi:

  • FH3, cu inaltimea de 1,75 m – Are un debit de 3 l pe secunda; un diametru exterior al bazinului de 1,24 m si o inaltime de 1,75 m. Conducatele de intrare, respectiv de iesire, au fiecare un diametru de 110 mm, volumul total al separatorului este de 1200 l, dintre care 500 de l este volumul decantorului si 350 l, volumul de stocare a hidrocarburilor. In fine, masa totala a acestui tip de separator este de 2,6 tone.
  • FH3, cu inaltimea de 2 m – Debitul este de 3 l/s; un diametru exterior al bazinului de 2 m, la fel si inaltimea, tot de 2 m. Conducatele de intrare si de iesire, au fiecare un diametru de 110 mm, volumul total al separatorului este de 4500 l, dintre care 3000 de l este volumul decantorului si 600 l, volumul de stocare a hidrocarburilor. Masa totala a acestui tip de separator este de 5 tone.
  • FH6, cu inaltimea de 1,75 m – Are un debit de 6 l pe secunda; un diametru exterior al bazinului de 1,24 m si o inaltime de 1,75 m. Conducatele de intrare, respectiv de iesire, au fiecare un diametru de 160 mm, volumul total al separatorului este de 1100 l, dintre care 500 de l este volumul decantorului si 310 l, volumul de stocare a hidrocarburilor. Masa totala a acestui tip de separator este una de 2,6 tone.
  • FH6, cu inaltimea de 2 m – Are un debit de 6 l/secunda; un diametru exterior al bazinului de 2 m si o inaltime tot de 2 metri. Conducatele de intrare, respectiv de iesire, au fiecare un diametru de 160 mm, volumul total al separatorului este de 4500 l, dintre care 3000 de l este volumul decantorului si 600 l, volumul de stocare a hidrocarburilor. Masa totala a acestui tip de separator este una de 5 tone.
  • FH10, cu inaltimea de 2 m – Are un debit de 10 l/secunda; un diametru exterior al bazinului de 2 m si o inaltime tot de 2 metri. Conducatele de intrare, respectiv de iesire, au fiecare un diametru de 160 mm, volumul total al separatorului este de 4500 l, dintre care 3000 de l este volumul decantorului si 600 l, volumul de stocare a hidrocarburilor. In fine, masa totala a acestui tip de separator este de 5 tone.
  • FH10, cu inaltimea de 2,4 m – Are un debit de 10 l/secunda; un diametru exterior al bazinului de 2,4 m si o inaltime de 2,5 metri. Conducatele de intrare, respectiv de iesire, au fiecare un diametru de 160 mm, volumul total al separatorului este de 8400 l, dintre care 6000 de l este volumul decantorului si 1100 l, volumul de stocare a hidrocarburilor. Are o masa totala a acestui tip de separator este de 9 tone.

 

  • FH15, cu inaltimea de 2 m – Are un debit de 15 l/secunda; un diametru exterior al bazinului de 2 m si o inaltime tot de 2 metri. Conducatele de intrare, respectiv de iesire, au fiecare un diametru de 200 mm, volumul total al separatorului este de 4500 l, dintre care 3000 de l este volumul decantorului si 600 l, volumul de stocare a hidrocarburilor. Acest tip de separator are o masa totala de 5 tone.
  • FH15, cu inaltimea de 2,5 m – Are un debit de 15 l/secunda; un diametru exterior al bazinului de 2,4 m si o inaltime de 2,5 metri. Conducatele de intrare, respectiv de iesire, au fiecare un diametru de 200 mm, volumul total al separatorului este de 8400 l, dintre care 6000 de l este volumul decantorului si 1100 l, volumul de stocare a hidrocarburilor. Masa totala a acestui separator este de 9 tone.
  • FH20, cu inaltimea de 2 m – Are un debit de 20 l/secunda; un diametru exterior al bazinului de 2 m si o inaltime tot de 2 metri. Conducatele de intrare, respectiv de iesire, au fiecare un diametru de 200 mm, volumul total al separatorului este de 4500 l, dintre care 3000 de l este volumul decantorului si 600 l, volumul de stocare a hidrocarburilor. Acest tip de separator are o masa totala de 5 tone.
  • FH20, cu inaltimea de 2,5 m – Are un debit de 20 l/secunda; un diametru exterior al bazinului de 2,4 m si o inaltime de 2,5 metri. Conducatele de intrare, respectiv de iesire, au fiecare un diametru de 200 mm, volumul total al separatorului este de 8400 l, dintre care 6000 de l este volumul decantorului si 1100 l, volumul de stocare a hidrocarburilor. Masa totala a acestui separator este de 9 tone.
  • FH30, cu inaltimea de 2 m – Are un debit de 30 l/secunda; un diametru exterior al bazinului de 2 m si o inaltime tot de 2 metri. Conducatele de intrare, respectiv de iesire, au fiecare un diametru de 250 mm, volumul total al separatorului este de 4500 l, dintre care 3000 de l este volumul decantorului si 600 l, volumul de stocare a hidrocarburilor. Acest tip de separator are o masa totala de 5 tone.
  • DDSH 30, cu inaltimea de 2,5 m – Are un debit de 30 l/secunda; un diametru exterior al bazinului de 2,4 m si o inaltime de 2,5 metri. Conducatele de intrare, respectiv de iesire, au fiecare un diametru de 250 mm, volumul total al separatorului este de 8400 l, dintre care 6000 de l este volumul decantorului si 1100 l, volumul de stocare a hidrocarburilor. Masa totala a acestui separator este de 9 tone.
  • FH40, cu inaltimea de 2,5 m – Are un debit de 40 l/secunda; un diametru exterior al bazinului de 2,4 m si o inaltime de 2,5 metri. Conducatele de intrare, respectiv de iesire, au fiecare un diametru de 315 mm, volumul total al separatorului este de 8400 l, dintre care 6000 de l este volumul decantorului si 1100 l, volumul de stocare a hidrocarburilor. Masa totala a acestui separator este de 9 tone.
  • FH50, cu inaltimea de 2,5 m – Are un debit de 50 l/secunda; un diametru exterior al bazinului de 2,4 m si o inaltime de 2,5 metri. Conducatele de intrare, respectiv de iesire, au fiecare un diametru de 315 mm, volumul total al separatorului este de 8400 l, dintre care 6000 de l este volumul decantorului si 1100 l, volumul de stocare a hidrocarburilor. Masa totala a acestui separator este de 9 tone.
  • FH65, cu inaltimea de 2,5 m – Are un debit de 65 l/secunda; un diametru exterior al bazinului de 2,4 m si o inaltime de 2,5 metri. Conducatele de intrare, respectiv de iesire, au fiecare un diametru de 315 mm, volumul total al separatorului este de 8400 l, dintre care 6000 de l este volumul decantorului si 1100 l, volumul de stocare a hidrocarburilor. Masa totala a acestui separator este de 9 tone.
  • FH80, cu inaltimea de 2,5 m – Are un debit de 80 l/secunda; un diametru exterior al bazinului de 2,4 m si o inaltime de 2,5 metri. Conducatele de intrare, respectiv de iesire, au fiecare un diametru de 315 mm, volumul total al separatorului este de 8400 l, dintre care 6000 de l este volumul decantorului si 1100 l, volumul de stocare a hidrocarburilor. Masa totala a acestui separator este de 9 tone.

Montarea, intretinerea, spalarea si curatarea separatoarelor, se face de catre o firma specializata, la fel ca si in cazul separatoarelor de grasimi.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Scroll to Top